به گزارش راهبرد معاصر، در این روزها که اخبار مربوط به خودرو ها و زمان پیش فروش خودرو ها و همچنین قیمت خودروها طرفداران زیادی دارد و همچنین متقاضیان ثبت نام خودرو که مدام در حال پیگیری اخبار مربوط به زمان پیش فروش خودروهای سایپا و ایران خودرو هستند و طبق اعلام قبلی زمان ثبت نام خودرو برای فروش فوق العاده دو شرکت خودروسازی ایران خودرو و سایپا از عید فطر 99 به مدت یک هفته اعلام شده بود که بر اساس ثبت نام و قرعه کشی به واجدان شرایط تعلق می گیرد اینک اخباری در خصوص تغییر احتمالی زمان پیش فروش محصولات سایپا منتشر شه است که در ادامه به زمان و جزئیات پیش فروش سایپا می پردازیم.
اعلام زمان و جزئیات پیش فروش سایپا
یک منبع آگاه گفت: احتمالا ثبت نام برای پیش فروش خودروهای سایپا به بعد عید فطر موکول میشود.
یک منبع آگاه گفت: قیمت های اعلام شده خودروها در برخی سایت های خبری صحیح نبوده و شورای رقابت این قیمت را قبول ندارد.
وی افزود: قیمت گذاری منتظر تصمیم شورای رقابت است. پراید در ثبت نام جدید جایی نداشته و احتمالا خانواده x۲۰۰ مانند تیبا، تیبا دو و ساینا جایگزین آنها خواهند شد.
این منبع آگاه تاکید کرد: احتمالا ثبت نام خودروهای سایپا به بعد عید فطر موکول میشود، پیش فروشها ۳ ماهه و یک ساله و دوساله تدوین شده و مردم لازم است قبل از ثبت نام به سامانه احراز هویت رفته و ثبت نام کنند.
در طرح فروش فوق العاده خودرو در عید فطر 99 برای جلوگیری از ورود مجدد دلالان به این بازار و ثبت نام مصرف کننده واقعی چند شرط قرار داده شده است که همه داوطلبان باید رعایت کنند.
1- ثبت نام خودرو تنها با کد ملی هر فرد ممکن است و افراد با کد ملی دیگران امکان ثبت نام ندارند.
2- شرط سنی ثبت نام خودرو/ افراد باید بالای 18 سال تمان داشته باشند.
3- فرد متقاضی باید دارای گواهینامه باشد.
4- فرد متقاضی طی 3 سال گذشته ثبت نام و خرید خودرو نداشته باشد.
5- پس از ثبت نام و دریافت خودرو به مدت یکسال امکان فروش آن وجود ندارد و سند در رهن بانک خواهد بود.
6- برای ثبت نام فرد باید با شماره حساب با نام خودش اقدام کند.
7- واریز 50 درصد مبلغ خودرو هنگام ثبت نام و 50 درصد باقیمانده ظرف 3 دو روز بعد از اعلام نتایج.
با بندهای 5 و 6 عملا کسانی که مصرف کننده واقعی خودرو نیستند نمی توانند لااقل به سهولت وارد ثبت نام شوند و شانس مردم عادی برای دریافت خودرو بالاتر می رود.
به منظور دسترسی عادلانه و بدون تبعیض به بازار، فروش خودرو بصورت مزایده یا فروش به قیمت کارشناسی مجاز نیست مگر پس از تایید و اخذ مجوز از شورای رقابت.
تمام فروشهای مستقیم به مصرفکننده نهایی با کد ملی و شرایط تضمینشده صورت گیرد و از هر گونه فروش و عرضه خارج از این رویه (از جمله در قالب سبد محصول نمایندگیها) خودداری شود.
خودروسازان ضمن اخذ گواهی استاندارد تأمین قطعات مربوط به خودروهای تولیدی و یا فروش رفته خود را برای حداقل سه سال از تاریخ فروش، تضمین نمایند (که با نظارت متخصصین فنی صورت گیرد.-گارانتی - وارانتی).
خودروسازان موظف میباشند گزارش عملکرد فروش ، پیش فروش و هرگونه فروش به روش مزایده و کارشناسی خود را در مقاطع سه ماهه به شورای رقابت گزارش نمایند.
سامانه احراز مشتریان تجارت الکترونیکی (اِمتا)، با درخواست کاربران و احراز اطلاعات هویتی، مکانی، تماسی، اعتباری و غیره آنها از طریق پایگاههای اطلاعاتی حاکمیتی به صورت آنلاین و اختصاص حساب کاربری یکتا، امکان ورود آنها به وبسایت کسبوکارها را از طریق افزونه این سامانه نیز فراهم آورده است.
با استفاده از این سامانه، دیگر لازم نیست مشتریان در وبسایتهای کسبوکارهای گوناگون ثبت نام کنند و نام کاربری و و رمز عبورهای متعدد را به خاطر بسپارند و اجازه سطح دسترسی کسبوکارها به اطلاعات شخصی شان را نیز خود مدیریت میکنند.
کسبوکارهای الکترونیکی نیز با استفاده از این سامانه، میتوانند مشتریان خود را احراز نمایند و با مشکلات و محدودیتهای مربوط به آن مواجه نگردند. همچنین بکارگیری این سامانه هزینههای مدیریت حساب مشتریان آنها را نیز به شدت کاهش خواهد داد.
از مشخصههای اصلی این سامانه بهرهگیری از امضای الکترونیکی موبایلی و احراز به وسیله کارت بانکی است که موجب افزایش ضریب امنیت احراز این سامانه گردیده است.